Sur häst...

Idag var Kiri inte på sitt bästa humör, hon har ju varit lite grinig till och från nu i några veckor. Hoppas verkligen att det kommer släppa med vilan, känns inge bra när hon inte verkar nöjd med livet. En annan tanke är att det är hennes box som gör henne sur, hon står längst bort och bara en boxgranne, som hon bara ser om hon sträcker på sig. Hon kanske behöver lite mer stimulans. Vi får se efter vilan om det är bättre eller sämre... Annars får jag försöka byta box....

Idag fick hon iallafall bara skrittas lite vid hand i ridhuset. Klara longerade Lowa samtidigt som ibland studsade lite i galoppen och satte fart på Kiri också, så hon stod på bakbenen. Då blev matte lite arg, hon vill inte ha hovar i huvudet! Men annars gick hon snällt, men som sagt, lite grinig och bet lite i luften efter mig när hon inte trodde jag märkte. Ibland undrar man varför man inte köpte en valack.... Men samtidigt är det lite speciellt med ston, när de är rätt, så är de verkligen rätt! Det ska nog bli bra det här, har ju många år på oss att komma samman och känna varandra ordentligt!

Jag slänger in en bild på Kiri från i somras, hade bara haft henne ett par veckor här! Hon har biffat på sig lite sen dess iallafall :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0