Igår...

Igår var jag och kollade när Molle tränade för Maritha med Zauron. Molle är Zaurons ägare. Det gick fint, hon tyckte inte riktigt hon fick till det, men hon har ju inte ridit så mycket på sista tiden pga av operation av ett finger, så det är klart man tappar lite feeling. Han såg hur som helst fin ut tyckte både jag och Maritha, blir lite hög i formen i öppnorna, men annars gör han dem bra. Hon fick också göra serier och han bytte hur lätt som helst i både fyror, treor och tvåor. Duktig häst det där. Tänkte att det skulle vara bra för mig att se honom riden, så har jag lättare att se vad jag ska tänka på också när jag sitter på. Och det är som sagt att han inte får bli för hög i formen, skritta lugnt (annars blir han lätt passartad), samt passa takten i traven och våga trycka på i ökningarna, för det finns lite mer att hämta där.

Kiri mådde bra, var bara där och mockade och borstade lite, ska promenera lite med henne idag igen, hanns inte med igår. Eftersom hon inte går i skrittmaskin så är det bra att hålla igång magen lite på det sättet, det blir ändå många timmar på box nu under vintern, och så mycket rör de sig inte i hagen.

Imorrn ska jag rida Ronno igen, och kanske också åka iväg till ridhus med Zauron och trimma lite!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0